Page 16 - index
P. 16

‫מועד קיץ ‪2020‬‬                                    ‫‪- 15 -‬‬         ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

                                                                                                  ‫הוראות לשאלות ‪:13-11‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫‪ ,‬הבעות הפנים מבטאות את רגשותיו באופן‬            ‫‪ .	11‬שלא כמו תקשורת מילולית‪ ,‬שמאפשרת לאדם לבחור אם‬

               ‫הבעות פנים‪.‬‬  ‫‪ .‬למרות זאת‪ ,‬עשויים רגשות אלו ‪ ,‬כיוון שרוב האנשים‬

‫(‪ )	1‬לחשוף את צערו או להסתירו ‪ /‬בלתי נשלט ‪ /‬להיחשף ‪ /‬מבטאים את כאבם רק באמצעות‬
   ‫(‪ 	)2‬לעדן או להחריף את ביטוי עמדותיו ‪ /‬מדויק ‪ /‬להתפרש באופן שגוי ‪ /‬מפענחים היטב‬
    ‫(‪ 	)3‬לומר אמת או שקר ‪ /‬מהימן תמיד ‪ /‬שלא להיחשף ‪ /‬אינם מסוגלים לשקר באמצעות‬
           ‫(‪ )	4‬לדבר או להחריש ‪ /‬לא רצוני ‪ /‬שלא להתגלות ‪ /‬לעיתים אינם מפענחים נכון‬

‫‪ ,‬שכן אני מנהלת של סוכנות נסיעות‪ ,‬ומעולם לא‬      ‫למימרה העממית‬  ‫לשמש דוגמה‬  ‫‪ 	.12‬אני עצמי‬

                                                                              ‫‪.‬‬

                                   ‫(‪ 	)1‬איני יכולה ‪ /‬חיה ‪ /‬״הסנדלר הולך יחף״ ‪ /‬יצאתי את גבולות הארץ‬
‫(‪ 	)2‬איני יכולה ‪ /‬נגדית ‪ /‬״נהנה מי שקרוב לצלחת״ ‪ /‬השגתי כרטיסי טיסה חינם בשבילי או בשביל בני משפחתי‬

                     ‫(‪ )	3‬יכולה ‪ /‬נגדית ‪ /‬״הסנדלר הולך יחף״ ‪ /‬נתקלתי באדם שנוסע לחוץ לארץ יותר ממני‬
  ‫(‪ 	)4‬איני יכולה ‪ /‬חיה ‪ /‬״נהנה מי שקרוב לצלחת״ ‪ /‬החמצתי הזדמנות לתת כרטיסי טיסה חינם לבני משפחתי‬

‫את האוטונומיה של תלמידו‪ ,‬התלמיד נוטה לאבד ריכוז‬  ‫במחקר שנערך בעת האחרונה נמצא כי כאשר מורה‬                ‫‪.	13‬‬

‫לגלות שטל‪ , ,‬ש חופש‬         ‫בזמן השיעור‪ ,‬אלא אם כן שניהם בני אותו המין‪ .‬לנוכח ממצאי המחקר‪,‬‬

                                                                ‫מקושי כזה‪.‬‬  ‫פעולה רב‪,‬‬

                                ‫(‪ )	1‬מעודד ‪ /‬הופתעתי ‪ /‬תלמידתי ‪ /‬אני מעניקה לה ‪ /‬אינה סובלת‬
                                   ‫(‪ )	2‬מעודד ‪ /‬לא הופתעתי ‪ /‬תלמידתי ‪ /‬אני מעניק לה ‪ /‬סובלת‬

                            ‫(‪ 	)3‬אינו מעודד ‪ /‬לא הופתעתי ‪ /‬תלמידי ‪ /‬איני מעניקה לו ‪ /‬אינו סובל‬
                                 ‫(‪ 	)4‬אינו מעודד ‪ /‬לא הופתעתי ‪ /‬תלמידי ‪ /‬איני מעניק לו ‪ /‬סוב 	ל‬

                                                     ‫"האנציקלופדיה החדשה לאישים בהיסטוריה" ערוכה כדלהלן‪:‬‬  ‫‪.	14‬‬

      ‫א‪ 	.‬האנציקלופדיה כוללת שלושה פרקים על פי תקופות‪ :‬העת העתיקה‪ ,‬ימי הביניים והתקופה המודרנית‪		 .‬‬
                                                ‫הפרקים מופיעים באנציקלופדיה בסדר הפוך לסדר הכרונולוגי‪.‬‬

    ‫ב	‪ .‬הפרק הראשון והפרק השני מחולקים‪ ,‬כל אחד‪ ,‬לשני חלקים‪ :‬החלק הראשון עוסק רק במלכים ובמלכות‪	,‬‬
‫והחלק השני עוסק בכל שאר האישים באותה תקופה‪ .‬גם בפרק השלישי שני חלקים כאלה‪ ,‬אך סדר הופעתם	‬

                                                                        ‫הפוך מהסדר שבפרקים הראשון והשני‪.‬‬

                                                                ‫איזה מהמצבים הבאים אפשרי?‬                 ‫	‬

  ‫(‪ )	1‬הערך העוסק ברולן‪ ,‬אמן מימי הביניים‪ ,‬קודם לערך העוסק במלך יוהן‪ ,‬שמלך בתקופה המודרנית‬
‫(‪ 	)2‬הערך העוסק בלוסינדה‪ ,‬נזירה מימי הביניים‪ ,‬קודם לערך העוסק בדיטריך‪ ,‬ממציא בן העת העתיקה‬

 ‫(‪ 	)3‬הערך העוסק במלכה הלגה‪ ,‬שמלכה בעת העתיקה‪ ,‬קודם לערך העוסק בשארל‪ ,‬הכומר האישי שלה‬
   ‫(‪ 	)4‬הערך העוסק במארק‪ ,‬סוחר מימי הביניים‪ ,‬קודם לערך העוסק בזלדה‪ ,‬המלכה שמלכה בימי חיי	ו‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21