Page 4 - qua2
P. 4
.14השאלה שלפנינו מכילה מערכת משוואות אותה עלינו לפשט כדי למצוא את ערכו של אחד
הנעלמים .נעזר בנוסחאות הכפל המקוצר:
2 − 2 = 0
1
(⏞ − ) ( + ) = 0
+ = 0 /−
= −
נציב כעת נתון זה במשוואה השנייה שבשאלה:
−
− ⏞ = 1
2 = 1 /: 2
=
.15השאלה שלפנינו מכילה אי שוויון אותו לא ניתן לפשט כיוון שאנו לא יודעים את תחום הערכים של
. לכן ,ניגש להצבת ערכים בהתאם לתחומים שבתשובות:
תשובה מספר – 1נניח כי : = 1
2+1 →0<3
0<2−1
ערך זה מקיים את אי השוויון ולכן הוא פוסל את תשובות 2ו ( 4שאינן מכילות את הערך הנכון של
.) = 1כעת כדי להחליט איזה תחום נכון (תשובה 1או )3נציב ערך המקיים רק את אחת
התשובות ,למשל : = 0
2+0 →0<1
0<2−0
כיוון שאי השוויון התקיים ותשובה מספר 1אינה מכילה ערך זה היא נפסלת ואנו נותרים עם
תשובה מספר 3בתור התשובה הנכונה.
.16השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית העוסקת בחפיפה בין קבוצות .בית הספר העלה 3
הופעות ובכל הופעה הופיעו 7רקדנים .כלומר ,עלינו "לשבץ" 21רקדנים לשלושת ההופעות הללו.
נתון כי שני רקדנים השתתפו בכל שלוש ההופעות ולכן 6שיבוצים כבר נעשו.
כמו כן ,נתון ש 5רקדנים השתתפו בשתי הופעות ולכן 10שיבוצים כבר נעשו.
כעת נותרו עוד 5שיבוצים שעלינו לעשות ובהם נעזר ב 5רקדנים שירקדו רק פעם אחת.
.17השאלה שלפנינו הינה ביטוי אלגברי אותו נפשט על ידי הוצאת גורם משותף:
12 12
2⏞∙ 6 ∙ 19 ∙ 25 − 3⏞∙ 4 ∙ 18 ∙ 25
1
12 ∙ 25 ∙ (1⏞9 − 18) = 12 ∙ 25 =
4