Page 4 - qua2
P. 4

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו מכילה מערכת משוואות אותה עלינו לפשט כדי למצוא את ערכו של אחד‬

                ‫הנעלמים‪ .‬נעזר בנוסחאות הכפל המקוצר‪:‬‬

‫‪    2 −     2 = 0‬‬

     ‫‪1‬‬

‫‪(⏞     −     ) (     +     ) = 0‬‬

‫‪     +      = 0 /−    ‬‬

‫‪     = −    ‬‬

         ‫נציב כעת נתון זה במשוואה השנייה שבשאלה‪:‬‬

       ‫‪−    ‬‬

‫‪     − ⏞     = 1‬‬

‫‪2     = 1 /: 2‬‬

‫‪    ‬‬  ‫=‬   ‫‪    ‬‬
          ‫‪    ‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו מכילה אי שוויון אותו לא ניתן לפשט כיוון שאנו לא יודעים את תחום הערכים של‬

‫‪ .    ‬לכן‪ ,‬ניגש להצבת ערכים בהתאם לתחומים שבתשובות‪:‬‬

                        ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 1‬נניח כי ‪:     = 1‬‬

     ‫‪2+1‬‬  ‫‪→0<3‬‬
‫‪0<2−1‬‬

‫ערך זה מקיים את אי השוויון ולכן הוא פוסל את תשובות ‪ 2‬ו ‪( 4‬שאינן מכילות את הערך הנכון של‬

‫‪ .)     = 1‬כעת כדי להחליט איזה תחום נכון (תשובה ‪ 1‬או ‪ )3‬נציב ערך המקיים רק את אחת‬

                                  ‫התשובות‪ ,‬למשל ‪:      = 0‬‬

     ‫‪2+0‬‬  ‫‪→0<1‬‬
‫‪0<2−0‬‬

‫כיוון שאי השוויון התקיים ותשובה מספר ‪ 1‬אינה מכילה ערך זה היא נפסלת ואנו נותרים עם‬

                   ‫תשובה מספר ‪ 3‬בתור התשובה הנכונה‪.‬‬

   ‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית העוסקת בחפיפה בין קבוצות‪ .‬בית הספר העלה ‪3‬‬
‫הופעות ובכל הופעה הופיעו ‪ 7‬רקדנים‪ .‬כלומר‪ ,‬עלינו "לשבץ" ‪ 21‬רקדנים לשלושת ההופעות הללו‪.‬‬

                      ‫נתון כי שני רקדנים השתתפו בכל שלוש ההופעות ולכן ‪ 6‬שיבוצים כבר נעשו‪.‬‬
                     ‫כמו כן‪ ,‬נתון ש ‪ 5‬רקדנים השתתפו בשתי הופעות ולכן ‪ 10‬שיבוצים כבר נעשו‪.‬‬
         ‫כעת נותרו עוד ‪ 5‬שיבוצים שעלינו לעשות ובהם נעזר ב ‪ 5‬רקדנים שירקדו רק פעם אחת‪.‬‬

‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה ביטוי אלגברי אותו נפשט על ידי הוצאת גורם משותף‪:‬‬

                 ‫‪12 12‬‬

          ‫‪2⏞∙ 6 ∙ 19 ∙ 25 − 3⏞∙ 4 ∙ 18 ∙ 25‬‬

                                ‫‪1‬‬

     ‫‪12 ∙ 25 ∙ (1⏞9 − 18) = 12 ∙ 25 =             ‬‬

                                                                                            ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5