Page 6 - qua1
P. 6

‫המודגש‬    ‫הקו‬   ‫אורך‬     ‫=‬      ‫‪3‬‬  ‫∙‬  ‫‪300‬‬       ‫∙‬  ‫‪2        ‬‬
                                                     ‫‪360‬‬

        ‫המודגש‬    ‫הקו‬  ‫אורך‬    ‫=‬  ‫‪3‬‬  ‫∙‬  ‫‪5‬‬      ‫∙‬  ‫‪2    ‬‬  ‫∙‬  ‫‪1‬‬  ‫=‬  ‫‪        ‬‬
                                        ‫‪6‬‬

‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הסתברות‪ .‬כדי לחשב את ההסתברות ראשית נרצה להבין מה‬

                                                               ‫התרחיש המבוקש בשאלה‪.‬‬

‫כדי לקבל ‪ 4‬נקודות צביקה צריך לקבל בהטלה הראשונה ‪ 3‬או ‪( 5‬ל ‪ 3‬יוסיפו נקודה‪ ,‬ומ ‪ 5‬יחסירו‬

                                                                             ‫נקודה)‪.‬‬

‫כדי לא לקבל ‪ 4‬נקודות בהטלה השניה צריך צביקה לקבל כל מספר חוץ מ ‪ 3‬או ‪ 8( 5‬אפשרויות‬

                                                                             ‫אחרות)‪.‬‬

‫המשתתפים מגרילים מספר בין ‪ 0‬ל ‪ 9‬ולכן ישנן סך הכל ‪ 10‬אפשרויות‪.‬‬

‫הסיכוי‬  ‫=‬  ‫‪2‬‬   ‫∙‬  ‫‪8‬‬   ‫=‬  ‫‪1‬‬  ‫∙‬  ‫‪4‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬
           ‫‪10‬‬     ‫‪10‬‬     ‫‪5‬‬     ‫‪5‬‬     ‫‪        ‬‬

 ‫‪ .19‬השאלה שלפנינו מכילה משוואה ובה ‪ 4‬נעלמים‪ .‬לכן בטרם נתחיל לפתוח סוגריים באגף שמאל‬
                                 ‫ננסה להבין כיצד ניתן לגרום לשני האגפים להיות שווים זה לזה‪.‬‬

                        ‫באגף ימין מופיעה נוסחת כפל מקוצר שלישית אותה נוכל לפשט בקלות‪:‬‬
                         ‫)‪(         +     )(     +         ) = (     +     )(     −     ‬‬
‫כדי לגרום לשוויון בין שני האגפים עלינו לדרוש כי ‪      =     ‬וגם כי ‪ .     = −    ‬במצב זה נקבל אכן‬

                                                                                                  ‫כי‪:‬‬
                      ‫)‪(1 ∙      +     )(     + (−1)    ) = (     +     )(     −     ‬‬

                           ‫)‪(     +     )(     −     ) = (     +     )(     −     ‬‬
                               ‫לכן‪ ,‬הסכום המבוקש בשאלה שווה ל‪     +      =      + (−    ) =      :‬‬

       ‫‪ .20‬השאלה שלפנינו הינה שאלת מספרים ואותיות‪ .‬בשאלה ישנו חיסור בין שני מספרים והרמז‬
                                   ‫הראשון שניתן לנו הוא העובדה כי בספרת האחדות ‪.B −      = 1‬‬

   ‫כלומר‪ ,‬שני הנעלמים בשאלה הם מספרים עוקבים (ההפרש ביניהם הוא ‪ )1‬כאשר ‪ B‬הינו הגדול‬
‫מבין השניים‪ .‬כעת ניגש לתשובות ונבדוק דרכן מה ערכם של שני הנעלמים והאם התרגיל החשבוני‬

                                                                                    ‫שבשאלה מתקיים‪.‬‬
‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 1‬אם סכומם של שני המספרים הוא ‪ 11‬אזי ערכם הוא ‪ 5‬ו ‪ .6‬נציב ערכם אלו‬
 ‫בתרגיל‪ .156 − 65 = 91 :‬מספרים אלו אינם מקיימים את התרגיל (בתוצאה חייב להופיע‬

                                                 ‫‪ B‬ולא ספרה אחרת)‪ .‬תשובה זו אינה מתאימה‪.‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 2‬אם סכומם של שני המספרים הוא ‪ 13‬אזי ערכם הוא ‪ 6‬ו ‪ .7‬נציב ערכם אלו‬
 ‫בתרגיל‪ .167 − 76 = 91 :‬מספרים אלו אינם מקיימים את התרגיל (בתוצאה חייב להופיע‬

                                                 ‫‪ B‬ולא ספרה אחרת)‪ .‬תשובה זו אינה מתאימה‪.‬‬

                                                                                                       ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7