Page 4 - eng1
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :ייחודו של המלח
פסקה שניה :הפקתו של המלח
פסקה שלישית :שימושיו וחיוניותו של המלח
פסקה רביעית :הסיבה למחירו הגבוה של המלח במקומות בו הוא נדיר
.13השאלה היא :ניתן להבין מהפסקה הראשונה שתיבול
תשובה מספר 1מציינת שהוא גורם למזון להיות בעל טעם טוב יותר ,כמצוין בטקסט .
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה טעמו כטעם המלח ,תשובה שגויה.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה הוא מינרל ,תשובה שגויה.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה מקורו בצמחים ,תשובה לא מדויקת.
.14השאלה היא :המטרה העיקרית של הפסקה השניה
תשובה מספר 1מציינת שהמטרה היא להסביר מהיכן המלח בו אנו משתמשים מגיע ,כמצוין
בטקסט.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע המלח נחשב למינרל ,שלא
כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להשוות בין מלח ממכרות למלח מהים,
שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להשוות בין כריית מלח לכריית פחם ,שלא
כמצוין בטקסט.
.15השאלה היא :המטרה העיקרית של הפסקה השלישית
תשובה מספר 1מציינת שהמטרה היא לדון בשני שימושים במלח ,כמצויין בטקסט.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בנושא כיצד משתמשים במלח
לשימור מזון ,תשובה חלקית.
תשובה מספר 3אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע הגוף זקוק למלח ,תשובה
חלקית.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע אנשים במדינות חמות
זקוקים למלח ,תשובה חלקית.
.16השאלה היא :על פי הפסקה השלישית ירקות
תשובה מספר 1אינה נכונה כיוון שעל פיה הם לא זקוקים לקירור ,שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 2אינה נכונה כיוון שעל פיה טעמם טוב יותר עם מלח ,שלא כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 3מציינת שהם ניתנים לשימור על ידי שימוש במלח ,כמצוין בטקסט.
תשובה מספר 4אינה נכונה כיוון שעל פיה הם מכילים הרבה מלח ,בניגוד למצוין בטקסט.
4