Page 4 - eng1
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                        ‫מבנה הטקסט‬
                                                                    ‫פסקה ראשונה‪ :‬ייחודו של המלח‬
                                                                       ‫פסקה שניה‪ :‬הפקתו של המלח‬
                                                        ‫פסקה שלישית‪ :‬שימושיו וחיוניותו של המלח‬
                            ‫פסקה רביעית‪ :‬הסיבה למחירו הגבוה של המלח במקומות בו הוא נדיר‬

                                              ‫‪ .13‬השאלה היא‪ :‬ניתן להבין מהפסקה הראשונה שתיבול‬
           ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת שהוא גורם למזון להיות בעל טעם טוב יותר‪ ,‬כמצוין בטקסט ‪.‬‬

                      ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה טעמו כטעם המלח‪ ,‬תשובה שגויה‪.‬‬
                               ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הוא מינרל‪ ,‬תשובה שגויה‪.‬‬

                   ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה מקורו בצמחים‪ ,‬תשובה לא מדויקת‪.‬‬

                                                  ‫‪ .14‬השאלה היא‪ :‬המטרה העיקרית של הפסקה השניה‬
   ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת שהמטרה היא להסביר מהיכן המלח בו אנו משתמשים מגיע‪ ,‬כמצוין‬

                                                                                               ‫בטקסט‪.‬‬
  ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע המלח נחשב למינרל‪ ,‬שלא‬

                                                                                       ‫כמצוין בטקסט‪.‬‬
   ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להשוות בין מלח ממכרות למלח מהים‪,‬‬

                                                                                 ‫שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להשוות בין כריית מלח לכריית פחם‪ ,‬שלא‬

                                                                                       ‫כמצוין בטקסט‪.‬‬

                                              ‫‪ .15‬השאלה היא‪ :‬המטרה העיקרית של הפסקה השלישית‬
            ‫תשובה מספר ‪ 1‬מציינת שהמטרה היא לדון בשני שימושים במלח‪ ,‬כמצויין בטקסט‪.‬‬
       ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא לדון בנושא כיצד משתמשים במלח‬

                                                                         ‫לשימור מזון‪ ,‬תשובה חלקית‪.‬‬
  ‫תשובה מספר ‪ 3‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע הגוף זקוק למלח‪ ,‬תשובה‬

                                                                                                ‫חלקית‪.‬‬
      ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה המטרה היא להסביר מדוע אנשים במדינות חמות‬

                                                                       ‫זקוקים למלח‪ ,‬תשובה חלקית‪.‬‬

                                                        ‫‪ .16‬השאלה היא‪ :‬על פי הפסקה השלישית ירקות‬
          ‫תשובה מספר ‪ 1‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם לא זקוקים לקירור‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬
        ‫תשובה מספר ‪ 2‬אינה נכונה כיוון שעל פיה טעמם טוב יותר עם מלח‪ ,‬שלא כמצוין בטקסט‪.‬‬

             ‫תשובה מספר ‪ 3‬מציינת שהם ניתנים לשימור על ידי שימוש במלח‪ ,‬כמצוין בטקסט‪.‬‬
        ‫תשובה מספר ‪ 4‬אינה נכונה כיוון שעל פיה הם מכילים הרבה מלח‪ ,‬בניגוד למצוין בטקסט‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6