Page 4 - ver1
P. 4

‫‪ ‬חבר של המהנדס ואח של המהנדס הגיעו לאתר הבנייה‪.‬‬
                                          ‫‪ ‬חבר של המהנדס ואח של החבר הגיעו לאתר הבנייה‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪" .‬רק עכשיו שמעתי את ההודעות שהושארו לנו קודם לכן"‪ .‬במשפט זה לא‬
  ‫קיימת דו‪-‬משמעות‪ ,‬שכן הדובר מציין כי הוא זה ששמע את ההודעות שהושארו קודם לכן‪ ,‬והוא‬

                                                             ‫מציין בבירור מתי שמע אותן ("עכשיו")‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪" .‬רינה שוחחה עם דינה על ילדיה"‪ .‬במשפט זה קיימת דו‪-‬משמעות אשר‬

                                                                                               ‫לילדים‪:‬‬
                                                          ‫‪ ‬רינה שוחחה על הילדים שלה עם דינה‪.‬‬
                                                 ‫‪ ‬השיחה בין רינה ודינה עסקה בילדיה של דינה‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪" .‬המדריך עצר לתצפית על התל"‪ .‬במשפט זה קיימת דו‪-‬משמעות אשר‬

                                                                                              ‫לתצפית‪:‬‬
                          ‫‪ ‬המדריך עצר במקום מסוים (שאינו התל) כדי שיוכל לתצפת על התל‪.‬‬

                                           ‫‪ ‬המדריך עצר על התל כדי שיוכל לערוך ממנו תצפית‪.‬‬

                                                                             ‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬

‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמופיעות בתשובות תבהיר לשרון‪ ,‬על פי העיקרון העולה מדבריה‪,‬‬
‫כי אבישי אכן חכם‪ ,‬עלינו תחילה לזהות עיקרון זה מתוך האמור‪ ,‬ולבדוק לאחר מכן איזו אפשרות‬

                                                                                    ‫משקפת עיקרון זה‪.‬‬

   ‫אסף סבור שבנו‪ ,‬אבישי חכם מכיוון שהוא יודע שמילון הוא סוג של ספר‪ .‬כלומר‪ ,‬עצם הידיעה‪,‬‬
 ‫הוא שהופך את אבישי לחכם בעיני אביו‪ .‬ואולם‪ ,‬שרון טוענת שלא כל ידע הוא חוכמה‪ .‬לשיטתה‪,‬‬

       ‫ידע פירושו לדעת שעגבנייה היא פרי‪ .‬חכמה פירושה לדעת שלא להכניס אותה לסלט פירות‪.‬‬
 ‫כלומר‪ ,‬שרון סבורה כי חוכמה באה לידי ביטוי ביישום נכון של הידע‪ ,‬בהתאם לתכליתו של הדבר‬

     ‫(לדוג' עגבנייה)‪ .‬אם כן‪ ,‬עלינו למצוא אפשרות שתמחיש כי אבישי יודע ליישם נכונה את הידע‬
                                                                                             ‫שברשותו‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬האפשרות המוצגת בתשובה זו אינה משקפת חכמה‪ ,‬דהיינו יישום מתאים‬
   ‫של הידע‪ ,‬כי אם ידע בלבד – המילים המופיעות במילון מורכבות מאותיות – ולכן‪ ,‬אין בכך כדי‬
                                                                              ‫לקבוע כי הוא אכן חכם‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬האפשרות המוצגת בתשובה זו משקפת יישום לא מתאים של הידע‪ ,‬שכן‬

  ‫השימוש המעשי אינו משקף את תכליתו של הדבר – אבישי משתמש בכרכי המילון בתור קוביות‬
                                         ‫ובונה מהן מגדל‪ .‬לכן‪ ,‬אין בכך כדי לקבוע כי הוא אכן חכם‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬האפשרות המוצגת בתשובה זו מתייחסת לתכונה פיזית ולא תכליתית של‬
    ‫המילון – מכיוון שאבישי יודע שהמילון כבד מדי‪ ,‬אינו מנסה להרים אותו – ולכן‪ ,‬אין בכך כדי‬
                                                                                    ‫לקבוע שהוא חכם‪.‬‬

‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬האפשרות המוצגת בתשובה זו אכן מתאימה להבהיר לשרון כי אבישי חכם‪ ,‬שכן‬
      ‫עולה ממנה שהוא יודע מה תכליתו של המילון‪ ,‬ולפיכך נמנע משימוש לא מתאים בו – אבישי‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9