Page 3 - ver1
P. 3

‫ציירו ציור מפורט‪ ,‬הצליחו בלימודי התיכון יותר מאלה שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט‪.‬‬
                       ‫כלומר‪ ,‬מידת הפירוט של הציור מנבאת הצלחה בלימודים בגיל מאוחר יותר‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הממצא המתואר בתשובה זו אינו מערער את השערת החוקרים‪ ,‬אלא‬
 ‫תומך בה‪ ,‬שכן ניכרת בו מגמה דומה לזו שמתוארת בהשערה – מידת פירוט נמוכה של ציור שצויר‬
 ‫בילדות מאפיינת יותר את מי שציוניו במבחני הבגרות היו נמוכים‪ ,‬מאשר את מי שבילדותם ציירו‬

                                                                                            ‫ציור מפורט‪.‬‬

                                                                              ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
     ‫כדי לקבוע אילו מהתאים הנזכרים בתשובות הם תאים ש"אספקת החמצן שלהם השתבשה"‪,‬‬

                                                                    ‫נעמוד על כך מתוך הכתוב בפסקה‪.‬‬
  ‫בחלקה הראשון של הפסקה תואר מצב של אנוקסיה – כאשר ריכוז החמצן בתא נמוך‪ ,‬הוא נכנס‬

        ‫למצב של תרדמה ומפסיק לייצר אנרגיה ולצרוך אותה כמעט לגמרי‪ .‬בהמשך תואר מצב של‬
          ‫היפוקסיה – כאשר ריכוז החמצן בתא בינוני‪ ,‬התא ממשיך לתפקד באופן רגיל‪ ,‬אך מכיוון‬

‫שאספקת החמצן לקויה‪ ,‬פעילותו הופכת לבלתי יעילה‪ ,‬ולעתים אף למזיקה‪ .‬לבסוף נאמר כי מתוך‬
  ‫האמור עולה כי במצבים מסוימים אפשר להציל תאים שאספקת החמצן שלהם השתבשה דווקא‬
           ‫אם מפחיתים עוד יותר את כמות החמצן הזמין להם‪ .‬כלומר‪ ,‬תאים הנמצאים במצב של‬

‫היפוקסיה‪ ,‬סביר כי ייפגעו יותר בשל ניסיונם לתפקד באופן רגיל‪ ,‬מצב שכאמור עשוי להזיק לתא‪,‬‬
                ‫ועל כן הפחתת ריכוז החמצן תוביל למצב של אנוקסיה‪ ,‬דבר העשוי לסייע להצלתם‪.‬‬

          ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי תאים הנמצאים במצב של אנוקסיה הם תאים‬
  ‫שהסבירות להצילם גבוהה יותר‪ ,‬ומכאן שאין אלה התאים "שאספקת החמצן שלהם השתבשה"‪.‬‬

        ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי תאים המצויים במצב מגן של תרדמה הם תאים‬
      ‫המצויים במצב של אנוקסיה‪ ,‬וכפי שהוסבר לעיל‪ ,‬אין אלה התאים "שאספקת החמצן שלהם‬

                                                                                             ‫השתבשה"‪.‬‬
         ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬מן האמור אכן עולה כי תאים המצויים במצב של אנוקסיה הם ה"תאים‬
     ‫שאספקת החמצן שלהם השתבשה"‪ ,‬שכן במצב זה‪ ,‬הסיכוי שיינזקו גדול יותר‪ ,‬ועל כן הפחתת‬

                                                                       ‫אספקת החמצן תסייע להצילם‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי "במצבים מסוימים אפשר להציל תאים שאספקת החמצן‬

    ‫שלהם השתבשה (תאים המצויים במצב של אנוקסיה) דווקא אם מפחיתים עוד יותר את כמות‬
‫החמצן הזמין להם"‪ .‬כלומר התאים שאפשר להצילם הם תאים המצויים במצב אנוקסיה‪ ,‬והיכולת‬

  ‫לעשות כן תתאפשר על ידי הפחתת כמות החמצן הזמין להם (ואין מדובר בתאים שהחמצן הזמין‬
                                                                                 ‫להם הופחת עוד יותר)‪.‬‬

                                                                              ‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
     ‫כדי לקבוע באיזה מן המשפטים המופיעים בתשובות אין דו – משמעות‪ ,‬נבחן את המשמעויות‬

                                                                                ‫העולות מכל אחד מהם‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪" .‬חברו של המהנדס ואחיו הגיעו לאתר הבנייה"‪ .‬במשפט זה קיימת דו‪-‬‬
                                                             ‫משמעות אשר למי שהגיעו לאתר הבנייה‪:‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8