Page 1 - qua1
P. 1

‫פתרון פרק כמותי ראשון ספטמבר ‪2016‬‬

                                   ‫‪ .1‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות הזוויות בין קווים‬
                                                                                              ‫מקבילים‪.‬‬

                                       ‫ראשית‪ ,‬נתון כי הקווים מקבילים ולכן נוכל לסמן את הזווית‬

                                  ‫המתאימה לזווית ‪ .    ‬לאחר מכן נוכל לסמן את הזווית הקודקודית‬
                                 ‫לה‪ .‬כעת שלושת הזוויות המסומנות בסרטוט נמצאות כולן על אותו‬

                                                                                            ‫הישר ולכן‪:‬‬

                                                        ‫‪     +      +      =             °‬‬

       ‫‪ .2‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת במספרים שלמים‪ .‬נתון כי סכומם של שלושה מספרים‬
       ‫שלמים וחיובים (אבל לא שונים) הוא ‪ .5‬בטרם ניגש לבדוק מי מהתשובות נכונה בהכרח ננסה‬

                                     ‫למצוא אפשרויות שונות למספרים אלו לצורך פסילת התשובות‪.‬‬

                                                                         ‫האפשרויות הן‪ 1,2,2 :‬או ‪.1,1,3‬‬

            ‫תשובה מספר ‪ – 1‬טענה זו נכונה כיוון שבשני המקרים שמצאנו שניים מתוך שלושת‬                        ‫‪‬‬
   ‫המספרים שווים זה לזה‪ .‬לאחר מציאת התשובה הנכונה אין צורך להמשיך ולבדוק את שאר‬

                                                                                           ‫התשובות‪.‬‬

       ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 2‬טענה זו אינה נכונה כיוון שאינה מתקיימת במקרה שבו המספרים הם‬
                                                                                               ‫‪.1,1,3‬‬

       ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ - 3‬טענה זו אינה נכונה כיוון שאינה מתקיימת במקרה שבו המספרים הם‬
                                                                                              ‫‪.1,2,2‬‬

            ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ - 4‬טענה זו אינה נכונה כיוון שאינה מתקיימת בשני המקרים שמצאנו‪.‬‬

       ‫‪ .3‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בשברים (חלקים מהקבוצה)‪ .‬נתון כי ישנם ‪100‬‬

       ‫עובדים ולכן נוכל לדעת כי ‪ 25‬מהם (רבע מ ‪ )100‬מומחים בהיגוי ו ‪ 20‬מהם (חמישית מ ‪)100‬‬

   ‫מומחים בחשמל‪ .‬שאר ‪ 55‬העובדים (היתרה לאחר הפחתת ‪ 20‬ו ‪ 25‬מ ‪ )100‬מומחים בטיפול במנוע‪.‬‬

   ‫‪57‬‬  ‫הכל‬  ‫בסך‬  ‫כלומר‪,‬‬  ‫במנוע‪.‬‬  ‫ידע‬  ‫גם‬  ‫יש‬  ‫עובדים)‬  ‫‪2‬‬     ‫ל‬  ‫(כלומר‬   ‫בחשמל‬  ‫מהמומחים‬  ‫‪1‬‬   ‫ל‬  ‫כי‬  ‫נתון‬  ‫בנוסף‬
                                                                                          ‫‪10‬‬

                                                                         ‫עובדים הם בעלי ידע בטיפול במנוע‪.‬‬

   ‫‪ .4‬השאלה שלפנינו מכילה מערכת משוואות‪ .‬כיוון שעלינו למצוא את ערכו של ‪     ‬נחבר בין המשוואות‬

                                                                                          ‫כדי לבטל את ‪:    ‬‬

                                                  ‫‪     +      =     ‬‬
                                                  ‫‪     −      =     ‬‬
                                              ‫‪2     =      +      /: 2‬‬

                                              ‫‪    ‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬     ‫‪    ‬‬
                                                             ‫‪    ‬‬

‫‪1‬‬
   1   2   3   4   5   6