Page 6 - ver2
P. 6

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בשתי האפשרויות ניתן לראות מצב שבו חלקת הדלעת גובלת בחלקת‬
             ‫האפונה (הבמיה נמצאת בחלקה קיצונית אחת והגזר בחלקה הקיצונית האחרת)‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בשתי האפשרויות ניתן לראות מצב שבו חלקת הגזר גובלת בשלוש‬
  ‫חלקות (הבמיה נמצאת בחלקה קיצונית אחת והאפונה בחלקה הקיצונית האחרת‪ .‬כך הגזר‬

        ‫גובל בשתי החלקות הללו‪ ,‬כמו גם בחלקת הדלעת שנמצאת במרכזה של חלקת הגזר)‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בשתי האפשרויות ניתן לראות מצב שבו חלקת האפונה גובלת בחלקת‬

 ‫הבמיה (כאשר האפונה נמצאת בחלקה האמצעית והבמיה נמצאת בחלקה הסמוכה לה מצד‬
                                                ‫אחד והגזר בחלקה שסמוכה לה מן הצד האחר)‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬באף אחת מן האפשרויות מעבר מחלקת הגזר לחלקת הדלעת אינו מחייב‬
    ‫חצייה של חלקת הבמיה‪ ,‬שכן כאשר הגזר ממוקם בחלקה האמצעית אין צורך לחצות אף‬

‫חלקה אחרת כדי להגיע לדלעת‪ ,‬וכאשר הוא נמצא באחת מן החלקות הקיצוניות‪ ,‬המעבר אל‬
  ‫חלקת הדלעת מחייב חצייתה של חלקת האפונה בלבד‪ ,‬שכן הבמיה בהכרח תהיה ממוקמת‬
                                                                      ‫בחלקה הקיצונית האחרת‪.‬‬

                                                                        ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע מהם שלושת הנתונים שצירופם מחזק את הסברה כי הקמת‬
 ‫אתר אינטרנט שבו יוצעו מוצריה של יצרנית כלי הקרמיקה "קאספיז" עבור צרכנים קנדים‪,‬‬

                                                                          ‫היא צעד כדאי לחברה‪.‬‬

  ‫כדי לקבוע איזה מארבעת הנתונים שמופיעים בתשובות הוא הנתון הנותר‪ ,‬נשמיט בכל פעם‬
     ‫אחד מן הנתונים‪ ,‬ונבדוק האם צירופם של שלושת האחרים מחזק את הסברה האמורה‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו‪ ,‬ומצירוף הנתונים הנותרים לא‬
  ‫ניתן ללמוד דבר אשר לכדאיות מכירת כלי הקרמיקה דווקא באינטרנט (שכן שאר הנתונים‬

             ‫אינם מתייחסים לכך כלל)‪ ,‬ולפיכך‪ ,‬אין צירופם מחזק את סברת מנכ"ל החברה‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו‪ ,‬ומצירוף הנתונים הנותרים לא‬
 ‫ניתן ללמוד דבר אשר לכדאיות מכירת מוצרי החברה באינטרנט על סמך הקשר בין העובדה‬

     ‫שגברים עורכים את רוב קניותיהם באינטרנט ובין העובדה שלרוב‪ ,‬בקנדה‪ ,‬כלי קרמיקה‬
 ‫נקנים בעיקר בתור מתנות לחגים‪ .‬כלומר‪ ,‬אין מידע הנוגע לקשר בין קהל הצרכנים הספציפי‬

                               ‫(גברים) ובין שיעור המכירות בתקופה מסוימת (תקופת החגים)‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו‪ ,‬ומצירוף הנתונים הנותרים לא‬
 ‫ניתן ללמוד דבר אשר לקשר בין קהל הצרכנים הספציפי (גברים) ובין המוצר שאת מכירותיו‬
   ‫נועד אתר האינטרנט להעלות (כלי קרמיקה)‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין בכך כדי לחזק את הסברה שלפיה‬

                                            ‫מכירת כלי קרמיקה באינטרנט היא אכן צעד כדאי‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו‪ ,‬ומצירוף הנתונים הנותרים אכן‬
     ‫מתקבל הסבר התומך בסברת מנכ"ל החברה – מכיוון שכלי קרמיקה נקנים בעיקר בתור‬
     ‫מתנות לחגים‪ ,‬וידוע כי גברים‪ ,‬אשר מופקדים על קניית מתנות לחגים‪ ,‬נוטים לעשות את‬
      ‫קניותיהם באינטרנט‪ ,‬ניתן להניח כי מכירת כלי קרמיקה באינטרנט היא אכן צעד כדאי‬
        ‫לחברה‪ ,‬שכן לאור מידע זה‪ ,‬סביר כי הדבר יתרום לעלייה במכירותיה‪ .‬העובדה כי כלי‬

                                                                                                                      ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11