Page 6 - ver2
P. 6
תשובה ( )1אינה נכונה .בשתי האפשרויות ניתן לראות מצב שבו חלקת הדלעת גובלת בחלקת
האפונה (הבמיה נמצאת בחלקה קיצונית אחת והגזר בחלקה הקיצונית האחרת).
תשובה ( )2אינה נכונה .בשתי האפשרויות ניתן לראות מצב שבו חלקת הגזר גובלת בשלוש
חלקות (הבמיה נמצאת בחלקה קיצונית אחת והאפונה בחלקה הקיצונית האחרת .כך הגזר
גובל בשתי החלקות הללו ,כמו גם בחלקת הדלעת שנמצאת במרכזה של חלקת הגזר).
תשובה ( )3אינה נכונה .בשתי האפשרויות ניתן לראות מצב שבו חלקת האפונה גובלת בחלקת
הבמיה (כאשר האפונה נמצאת בחלקה האמצעית והבמיה נמצאת בחלקה הסמוכה לה מצד
אחד והגזר בחלקה שסמוכה לה מן הצד האחר).
תשובה ( )4נכונה .באף אחת מן האפשרויות מעבר מחלקת הגזר לחלקת הדלעת אינו מחייב
חצייה של חלקת הבמיה ,שכן כאשר הגזר ממוקם בחלקה האמצעית אין צורך לחצות אף
חלקה אחרת כדי להגיע לדלעת ,וכאשר הוא נמצא באחת מן החלקות הקיצוניות ,המעבר אל
חלקת הדלעת מחייב חצייתה של חלקת האפונה בלבד ,שכן הבמיה בהכרח תהיה ממוקמת
בחלקה הקיצונית האחרת.
.13התשובה הנכונה היא (.)4
בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע מהם שלושת הנתונים שצירופם מחזק את הסברה כי הקמת
אתר אינטרנט שבו יוצעו מוצריה של יצרנית כלי הקרמיקה "קאספיז" עבור צרכנים קנדים,
היא צעד כדאי לחברה.
כדי לקבוע איזה מארבעת הנתונים שמופיעים בתשובות הוא הנתון הנותר ,נשמיט בכל פעם
אחד מן הנתונים ,ונבדוק האם צירופם של שלושת האחרים מחזק את הסברה האמורה.
תשובה ( )1אינה נכונה .מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו ,ומצירוף הנתונים הנותרים לא
ניתן ללמוד דבר אשר לכדאיות מכירת כלי הקרמיקה דווקא באינטרנט (שכן שאר הנתונים
אינם מתייחסים לכך כלל) ,ולפיכך ,אין צירופם מחזק את סברת מנכ"ל החברה.
תשובה ( )2אינה נכונה .מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו ,ומצירוף הנתונים הנותרים לא
ניתן ללמוד דבר אשר לכדאיות מכירת מוצרי החברה באינטרנט על סמך הקשר בין העובדה
שגברים עורכים את רוב קניותיהם באינטרנט ובין העובדה שלרוב ,בקנדה ,כלי קרמיקה
נקנים בעיקר בתור מתנות לחגים .כלומר ,אין מידע הנוגע לקשר בין קהל הצרכנים הספציפי
(גברים) ובין שיעור המכירות בתקופה מסוימת (תקופת החגים).
תשובה ( )3אינה נכונה .מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו ,ומצירוף הנתונים הנותרים לא
ניתן ללמוד דבר אשר לקשר בין קהל הצרכנים הספציפי (גברים) ובין המוצר שאת מכירותיו
נועד אתר האינטרנט להעלות (כלי קרמיקה) .לפיכך ,אין בכך כדי לחזק את הסברה שלפיה
מכירת כלי קרמיקה באינטרנט היא אכן צעד כדאי.
תשובה ( )4נכונה .מהשמטת הנתון שמופיע בתשובה זו ,ומצירוף הנתונים הנותרים אכן
מתקבל הסבר התומך בסברת מנכ"ל החברה – מכיוון שכלי קרמיקה נקנים בעיקר בתור
מתנות לחגים ,וידוע כי גברים ,אשר מופקדים על קניית מתנות לחגים ,נוטים לעשות את
קניותיהם באינטרנט ,ניתן להניח כי מכירת כלי קרמיקה באינטרנט היא אכן צעד כדאי
לחברה ,שכן לאור מידע זה ,סביר כי הדבר יתרום לעלייה במכירותיה .העובדה כי כלי
6