Page 5 - eng2
P. 5
פתרון קטע קריאה שני
מבנה קטע הקריאה
פסקה ראשונה – הצגת שיטת שיווק חדשה לעיתונים באיטליה שסבלו מירידה במכירות.
פסקה שנייה – תיאור כיצד התפשטה התופעה בקרב עוד עיתונים גדולים באיטליה.
פסקה שלישית – ההשפעה של שיטת השיווק החדשה על שוק הספרים באיטליה והשינוי שחל בו.
.18השאלה היא – המטרה העיקרית של הטקסט היא ל -
תשובה .1להשוות את שיטות השיווק בהן השתמש "לה רפובליקה" ו "קורריר דל סרה" .התשובה
אינה נכונה כיוון שמטרת הטקסט היא להציג באופן כללי שיטת שיווק חדשה.
תשובה .2לדון בשינויים בהרגלי הקריאה של הציבור האיטלקי .התשובה אינה נכונה כיוון שרק
בפסקה האחרונה ישנה התייחסות לנושא.
תשובה .3לתאר אסטרטגיה שיושמה על ידי המוציאים לאור של עיתון איטלקי כדי להגביר
מכירות.
תשובה .4לבקר מאמר שהופיע לאחרונה בעיתון "זמנים כלכליים" .התשובה אינה נכונה כיוון
שלא הייתה התייחסות שלילית למאמר ובנוסף זה לא עיקר הטקסט.
.19השאלה היא -מי מהבאים הוא לא דוגמה למוצר תוספת?
תשובה .1מגזין .תשובה זו אינה נכונה כיוון שמגזין הינו מוצר שאינו יום יומי כמו עיתון ויש לו
עלות נפרדת ולא בהכרח קטנה.
תשובה .2תקליטור
תשובה .3ספר קומיקס
תשובה " .4לה סמפטה" .תשובה זו נכונה כיוון שמטרת המוצר היא לתת לרוכש משהו
נוסף/שונה מעיתון שהוא כבר רוכש.
.20השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1להסביר כיצד הרעיון של מוצרי תוספת התפשט בקרב תעשיית העיתונות האיטלקית.
התשובה נכונה כיוון שבפסקה מציגים כיצד עיתונים נוספים הצטרפו למגמה.
תשובה .2לדון בתחרות שבין עיתונים יומיים מובילים באיטליה .התשובה אינה נכונה כיוון שלא
הציגו הבטים שונים של תחרות ממשית ביניהם וכיצד היא באה לידי ביטוי.
תשובה .3לתאר את סוגי הספרים שלרוב נארזים עם העיתונים האיטלקים .התשובה אינה נכונה
כיוון שלמרות שתואר בפסקה (בשורה אחת) אילו ספרים ניתנים ,לא נעשתה הרחבה בנושא וזה
היה רק לצורך ההמחשה וההדגמה.
תשובה .4לבחון את תגובת הציבור לקידום שעשה "לה רפובליקה" .התשובה אינה נכונה כיוון
שלא תואר דיון ציבורי או תגובות אחרות של הציבור.
5