Page 3 - eng2
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט – התיאוריה שפלסבו יכול להקל סימפטומים הופרכה‪.‬‬
                     ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שזה הוכח שפלסבו הם לא יעילים בהקלה על‬

                                                                                                               ‫כאב‪.‬‬
                          ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהעוצמה‪/‬דרגה שבה פלסבו מקל על‬

                                                                               ‫סימפטומים מסוימים נחקרת כעת‪.‬‬
                     ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהיעילות של פלסבו מעולם לא הוסברה‪.‬‬

                       ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שיש מעט עדויות בעד או נגד העזרה של‬
                                                                                                             ‫פלסבו‪.‬‬

                        ‫‪ .12‬פירוש המשפט – חוקרי מאובנים העובדים במצרים חשפו את השאריות של דינוזאור עצום‪.‬‬
                      ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שחוקרי מאובנים מאמינים שהדינוזאור‬

                                                       ‫הנדיר ביותר בעולם (תיאור שאינו קיים במשפט המקורי)‪.‬‬
                 ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שחוקרי מאובנים במצרים חושבים שהם גילו‬

                                                                                     ‫קבוצה חדשה של דינוזאורים‪.‬‬
                      ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שחוקרי מאובנים עובדים במצרים חשפו‬

                                                                                  ‫דינוזאור שלא היה מוכר לפני כן‪.‬‬
                 ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שחוקרי מאובנים מצאו את העצמות של דינוזאור‬

                                                                                                      ‫ענק במצרים‪.‬‬

                                                                                             ‫פתרון קטע קריאה ראשון‬
                                                                                                    ‫מבנה קטע הקריאה‬

                     ‫פסקה ראשונה – הצגת דיבור כדרך התקשורת בין בני אדם ודוגמאות לכיצד חיות מתקשרות‪.‬‬
                ‫פסקה שנייה – הגדרת המטרה שלשמה קיימת תקשורת‪ :‬העברת נתונים‪ ,‬עיסוק בזמנים או העברת‬

                                                                                                        ‫רעיונות חדשים‪.‬‬
                     ‫פסקה שלישית – הצגת תקשורת בין חיות (צלילים) והשערת המדענים שהצלילים אוטומטיים‬

                                                                                        ‫ואינסנקטיביים ואינם נלמדים‪.‬‬
                      ‫פסקה רביעית – העיסוק בלימוד קופים את שפה וצלילים וההכרה שאין לחיות את הגמישות‬

                                                                                            ‫המחשבתית לשפה אנושית‪.‬‬

                                       ‫‪ .13‬השאלה היא – הדוגמאות של תקשורת בין חיות המוצגות בפסקה הראשונה ‪-‬‬
                                                                                             ‫תשובה ‪ .1‬הן לא מוחשיות‪.‬‬

                                                                                ‫תשובה ‪ .2‬גם בני אדם משתמשים בהם‬
                                                                                     ‫תשובה ‪ .3‬הם גמישים ויצירתיים‪.‬‬

                         ‫תשובה ‪ .4‬הם לא מכילים צלילים‪ .‬תשובה זו נכונה כיוון שמתייחסים לדבורים שרוקדות‬
                                                                                      ‫ולנמלים שמשאירות שובל כימי‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6